بهره‌برداری از کندرو پیامبر اعظم (ص) و بوستان خطی بزرگراه امام علی (ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد تاکید کرد: لزوم پرداخت سهم معلولان از امکانات شهری | حمایت مدیریت شهری از مجتمع‌های نگهداری معلولان

  • کد خبر: ۱۳۷۹۵۸
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
شهردار مشهد تاکید کرد: لزوم پرداخت سهم معلولان از امکانات شهری | حمایت مدیریت شهری از مجتمع‌های نگهداری معلولان
همزمان با روز جهانی معلولان شهردار مشهد از موسسه خیریه نگهداری معلولین ذهنی و بی‌سرپرست شهید بهشتی (شکوه مهر) و دپارتمان آموزش فنی و حرفه‌ای توان یابان بازدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، ابتدا با حضور در موسسه خیریه نگهداری معلولین ذهنی و بی‌سرپرست شهید بهشتی (شکوه مهر) که به همراهی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، مشاور شهردار در امور معلولان و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد انجام شد، ضمن تبریک روز جهانی معلولان از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و با مدیران آن دیدار و گفتگو کرد.

شهردار مشهد همچنین در ادامه و برای عرض تبریک و بازدید از دستاورد‌های دپارتمان آموزش فنی و حرفه‌ای توان یابان در این مجموعه آموزشی حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و در جلسه‌ای که با حضور خیرین و هیئت‌مدیره دپارتمان آموزش فنی و حرفه‌ای توان یابان برگزار شد از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

سید عبدالله ارجائی در حاشیه این بازدید‌ها ضمن اشاره به اینکه شهر برای همه افراد جامعه است و ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند گفت: سهم معلولان از امکانات شهری به‌عنوان عضوی از شهر باید پرداخت شود.

شهردار مشهد بابیان اینکه مشهد شهر امام رضا (ع) است و امام رضا (ع) امام مهربانی و معین الضعفا هستند، اظهار کرد: لذا همسایه‌های امام رضا (ع) به‌ویژه مسئولان شهر باید بکوشیم تا شرایط را برای زندگی و افراد دارای معلولیت مناسب کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری در همکاری و کمک به مؤسساتی که در نگهداری و توانمندسازی معلولان فعالیت می‌کند محدودیتی ندارد و در حد توان در کنار مردم و خیرین از این مجموعه‌ها به‌ویژه در بحث زیرساخت‌ها حمایت خواهد کرد.

ارجائی اضافه کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از هر جامعه‌ای را افراد دارای نیاز‌های ویژه تشکیل می‌دهند، اما امروز آنان در شهر دیده نمی‌شوند و مردم حضور معلولان را کمتر احساس می‌کنند، زیرا شهر به‌نوعی در خدمات‌رسانی به این افراد، معلول است و برای حضور آنان مناسب‌سازی نشده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه باید شهری داشته باشیم که مانند امام رضا (ع) مهربان بوده و برای استفاده و حضور همه آماده باشد اظهار کرد: این‌گونه شهری است که معلولان هم می‌توانند در آن حضور پیدا کرده و از امکاناتش استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهرداری این‌همه بوستان احداث و اتوبوس خریداری کرده و مترو ساخته است سؤال اینجا است سهم معلولان از این امکانات کجا است؟ با توجه به این موضوع باید به سراغ معلولان برویم و سهم آنان از شهر را پرداخت کند.

وی گفت: متأسفانه شهر برای خدمات رسانی به معلولان آماده نیست و باید شهر را برای آن‌ها با خرید اتوبوس‌های دارای رمپ و مناسب‌سازی شده برای معلولان، اعلام صوتی ایستگاه‌ها برای نابینایان، مناسب‌سازی بوستان‌ها، پیاده‌رو‌ها و... آماده کنیم.

شهردار مشهد افزود: امیدواریم روزی شهر امام مهربانی‌ها آن‌قدر مهربان شود که تمام افراد جامعه به‌ویژه معلولان بتوانند از تمام خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->